جاده ها
زنده باد سایکل توریست
سفرنامه مشهد (6)
نوشته شده در تاریخ شنبه 26 آذر 1390 توسط ارژنگ | نظرات ()
طبقه بندی: سایکل توریست،  سفر به مشهد با دوچرخه،

روز پنجم سفر (23/تیر/1390)

هوالقــــــــــــــــــــادر

امروز ساعت 5:40 از خواب بیدار شدیم و دوچرخه ها رو بستیم، كرم ضد آفتابمونو در حد تیم ملی! مالیدیم و آماده ی رفتن شدیم. بعد از خداحافظی از آقای بهشتی به سمت شیروان راه افتادیم. حول و حوش 8-7 كیلومتر ركاب زده بودیم كه رسیدیم پارك جنگلی بابا امان! پارك خوش آب و هوایی بود و خیلی از مسافرا شب قبل اونجا چادر زده بودند.

پارک بین راهی بابا امان

پارک جنگلی باباامان

برای صبحونه هم از مغازه وسط پارك نون و خامه با دو لیوان چای گرفتیم. بعد از خوردن صبحانه در هوای عالی پارك و گرفتن عكس و فیلم یادگاری! دوباره راه افتادیم. تا شیروان 50 كیلومتر بود.

طبق آماری كه داشتیم!!! می دونستیم بعد از پارك بابا امان یه تونل هست، ما هم دلمونو صابون زده بودیم یه تونل اساسی داریم و خودمونو مجهز به هدلایت و چراغ قوه كرده بودیم. ولی كل تونل یك كیلومتر هم نبود ولی همونم خیلی حال داد، وقتی جیغ و داد می كردی!!!!!!!! و اكوی صدای خودتو می شنیدی، واقعا كه عالی بود!

من و مرتضی تك و تنهااااااااااااا !!! تو جاده داشتیم ركاب می زدیم. تا ساعت یازده و نیم ركاب زدیم تا رسیدیم به شیروان. اینجا ماجرا جور دیگه ای شده بود، هیچ شهر یا روستایی بین مسیر نبود. قمقمه هامون خالی شده بود و داشتیم از تشنگی تلف می شدیم!!!!! تا رسیدیم به روستای سی ساب. ابتدای روستا كه نزدیك به جاده بود خانم و آقایی خونه داشتند كه ازشون آب گرفتیم، اول یه دل سیر خوردیم، بعد قمقمه ها رو هم پر كردیم.

چند كیلومتری از روستای سی ساب دور شده بودیم و من از مرتضی جلو افتاده بودم، یه دفه دیدم اون طرف جاده آقای كه لباس ورزشی و كلاه دوچرخه سواری داره برام دست تكون می ده!!! نگه داشتم تا با هم بیشتر آشنا بشیم. خودشو رسوند این طرف جاده و روبوسی !!! و احوال پرسی گرمی با من كرد، چند دقیقه بعد هم مرتضی رسید. از دیدن ما خیلی خوشحال شده بود! ما رو به صبحانه دعوت كرد و ما تشكر كردیم و گفتیم كه تو پارك بابا امان خوردیم ... می گفت اسمش محمد صادق منصوری و بازنشسته آموزش و پرورش و ساكن بجنورد، تا یادم نرفته اینم بگم كه چندبار مسیر بجنورد تا مشهد رو با دوچرخه از جاده كویر و جنگل طی كرده بود! (با اینكه پا به سن گذاشته بود ولی آفرین به این اراده – مدنظر بروبچز تنبل و تن پرور، جای بابابزرگ شماست!!!) بعد از چند دقیقه ای صحبت، خداحافظی كردیم و به ركاب زدن رو به سمت شیروان ادامه دادیم.

آقای محمد صادق منصوری ، زنده باد سایکل توریست

دوچرخه سواری

دوچرخه آقای منصوری اون طرف جاده:‌می گفت دماونده!

وقتی داشتیم از آقای منصوری خداحافظی می كردیم، گفت من باید بدرقه تون كنم! و چند قدمی كنار دوچرخه های ما دوید!!! صداش رو هیچ وقت فراموش نمی كنم كه می گفت: "زنده باد سایكل توریست"

همونطور كه بالا هم گفتم، ساعت یازده و نیم رسیدیم شیروان. قرار بود ناهار رو شیروان بخوریم ولی زود بود و ما هنوز اشتها نداشتیم و ... یه آبمیوه زدیم و به سمت فاروج راه افتادیم. خدایی! تو راه هیچی نبود. طبق گفته مرتضی از شیروان تا فاروج 50 كیلومتر بود، اما این بار 3-42 كیلومتر ركاب زده بودیم كه رسیدیم به فاروج. برای ناهار رفتیم یه ساندویچی كه اصلا با غذاش حال نكردیم! متاسفانه هرچی به مشهد نزدیك تر می شدیم كیفیت غذاها پایین تر می اومد و قیمت ها گرون تر می شد...

بعد از غذا با دو تا از بچه های فاروج به اسم ایمان (سوم ابتدایی) و عباس (دوم راهنمایی) آشنا شدیم، ازشون پرسیدیم جایی هست ما چند ساعتی استراحت كنیم، ما رو راهنمایی كردن به پاركی به اسم پارك انرژی هسته ای!!!. تو این پارك زیبا كه بین راهی هم بود خیلی از مسافرای مشهد چادر زده بودند و در كل جای دنجی بود.

عباس و ایمان از بچه های گل فاروج

ایمان فاروجی

پارک انرژی هسته ای سفرنامه دوچرخه ای مشهد

كمی با عباس و ایمان صحبت كردیم و چند دقیقه ای هم ازشون فیلم گرفتیم. بچه های با ادبی بودند و لهجه زیبایی هم داشتند. این دوتا بچه ثابت كردند، معرفت به سن و سال نیست. دمشون گرم!

دو ساعتی تو پارك استراحت كردیم و ساعت چهار و نیم از فاروج به سمت قوچان راه افتادیم. راستی وقتی تو پارك بودیم یه خانواده هم كنارمون داشتن ناهار می پختن كه بعد از آماده شده یه بشقاب هم برای ما كشیدن!!! بعد بگید ایرانی خون گرم نیستن!

تو جاده قوچان ركاب می زدیم كه، دیدیم كنار جاده و زیر یه درخت هندونه بساط كردند! زدیم كنار و به فروشنده اش گفتیم یه هندونه كوچیك و شیرین به ما بده! فكر می كردیم خیلی گرم باشه و حال نده ولی به امتحانش می ارزید، خیلی هم گرم نبود و شیرین بود، جای شما خالی! به قول مرتضی چسبید!

هندوانه

ترازوی قدیمی هندوانه فروش

بعد از هندونه قرار شد بدون توقف تا قوچان بریم و پامونو زمین نذاریم! اما یه مشكل غیرقابل پیش بینی سرراهمون بود! باد در جهت مخالف حركت ما می وزید و سرعتمون كم شده بود، یه چیزی حدود 14-13 كیلومتر در ساعت! یه جایی هم مرتضی داشت از من سبقت می گرفت كه چیزی نمونده بود پخش بشیم رو زمین!!! ولی خدا رحم كرد!

همین طور كه داشتیم ركاب می زدیم، دیدیم چند صدمتر جلوتر چندتا دوچرخه سوار دارن ركاب می زنن. خیلی خوشحال شدیم و سرعتمون رو زیاد كردیم تا كم كم بهشون رسیدیم. چندتا از طلبه های شهر بجنورد بودند كه می خواستن با دوچرخه برن مشهد. بعد از سلام و احوالپرسی و صحبت درباره مسیر و اینكه چند روز تو راه بودیم و بودید! راستش خیلی هم مجهز نبودند!!! چندتایی عكس گرفتیم و به راهمون ادامه دادیم.

دوستان دوچرخه سوار در سطح جاده های کشور!

همین طور كه داشتیم ركاب می زدیم، نرسیده به قوچان از كنار كارخونه دوچرخه سازی قوچان هم رد شدیم! میدون اصلی شهر كم كم داشت خودشو نشون می داد! به ركاب زدن ادامه دادیم تا رسیدیم به ورودی زیبای شهر قوچان. مرتضی گفت فكر كنم قندم افتاده!!! قرار شد اولین مغازه ای كه دیدیم یه چیزی بگیریم، اتفاقا تو ورودی شهر یه دكه كوچیك بود، دوتا رانی با كلوچه گرفتیم و كمی استراحت كردیم، تا بعد بریم واسه شب یه جا ردیف كنیم!

رفتیم آموزش و پرورش قوچان و هماهنگ كردیم تا بریم و تو یه مدرسه چادر بزنیم! بعد از اینكه خودمونو پیدا كردیم، طبق معمول اول یه دوش گرفتیم! یه كم كه استراحت كردیم رفتیم بیرون تا شام بخوریم...

حیاط مدرسه

قبل از اینكه بخوابم، امروز 140 كیلومتری ركاب زدیم! شب خوش...

پست الکترونیک
طراحی و انیمیشن
تور ترکیه
ابر برچسب ها
جاده ها عباس آباد 2چرخه و جاده ها پارک جمشیدیه کوهنوردی كردكوی cycletourist گرگان سفربادوچرخه صعود به کلک چال